بهادر بوربوری

یادداشت ها و دیدگاه های شخصی من در رابطه با علم و صنعت هُرکا ( HORECA) و صنایع وابسته

بهادر بوربوری

یادداشت ها و دیدگاه های شخصی من در رابطه با علم و صنعت هُرکا ( HORECA) و صنایع وابسته

 

  1. وفادار سازی مشتریان با عضویت آن ها و ترغیب به خرید مجدد با پیاده سازی سناریو های جذاب از جمله مزایای داشتن باشگاه مشتریان می باشد.
  2. تاسیس باشگاه مشتریان منجر به حفظ مشتریان شده و تاثیر مستقیمی در کاهش هزینه های تبلیغاتی خواهد گذاشت در واقع این نکته مهم در علم بازاریابی که هزینه ی جذب مشتری جدید ۶ تا ۱۱ برابر مشتریان فعلی برای مجموعه هزینه در بر خواهد داشت گواه بر این امر می باشد.
  3. شناخت بهتر مشتریان: در باشگاه مشتریان امکان سطح بندی و دسته بندی مشتری با توجه به میزان خرید و تعداد مراجعه وجود دارد که منجر به شناخت بهتر مشتری می شود.
  4. ارتباط و تعامل سازنده با مشتری:با تاسیس باشگاه مشتریان روابط بین مجموعه و مشتری بواسطه ی شناخت بهتر مجموعه از مشتری با داشتن اطلاعات خرید مشتری و همچنین ایجاد حس وفاداری در مشتری رشد خوبی پیدا می کند و منجر به دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده ای خواهد شد که در پوشش دهی نقاط ضعف و قوت تاثیر بسزائی خواهد داشت.
  5. امکان مدیریت رفتار مشتریان با توجه به کنترل خرید ها و تعداد مراجعات و میزان خرید ها ی آن ها شکل بهتری به خود می گیرد و برخورد و ایجاد انگیزه در مشتریان را می توان سیاست گذاری نمود.
  6. باشگاه مشتریان در بلند مدت مانند ابزار تبلیغاتی برای مجموعه کار می کند و اعضای باشگاه مبلغین مجموعه خواهند شد و حس رضایت خود را به دیگران انتقال می دهند.
  7. افزایش سهم بازار: وفاداری و حفظ مشتریان هدف اصلی در تاسیس باشگاه مشتریان می باشد که این مهم منجر به گرفتن سهم بیشتری از بازار خواهد شد.
  8. برگزاری جشنواره های فروش در باشگاه مشتریان راحتتر و با مدیریت بهتری شکل می گیرد و دلیل آن داشتن اطلاعات دقیق و درست از مشتریان می باشد.
  9. ترغیب به خرید و افزایش فروش: در باشگاه مشتریان امکان سطح بندی مشتریان در سطوح مختلف همانند طلائی، نقره و برنزی و امثال آن باعث می گردد تا مدیریت مجموعه با نگاه دقیقتری بتواند مشتریان سطوح پائین تر را با پیشنهادات ویژه در صعود به سطوح بالاتر ترغیب نماید و همچنین مشتریان سطوح بالائی را با پاداش های خاصی حفظ نموده و ارزش گذاری درستی انجام پذیرد که تمامی این عوامل بر افزایش فروش تاثیر خواهد داشت.
  10. تعامل با دیگر مجموعه های دارای باشگاه: در باشگاه مشتریان به واسطه ی اطلاعات دقیقی که از مشتریان دریافت شده میتوان پاداش خریداران را خرید از دیگر مجموعه ای در نظر گرفت و دادن اعتبار خرید امکان مصرف اعتبار را در یک مجموعه در قالب رفاهی و تفریحی و یا ... امکانپذیر نمود که این مهم قدرت انعطاف در مدیریت مشتریان را بالا خواهد برد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۸/۰۸
بهادر بوربوری

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.