- وفادار سازی مشتریان با عضویت آن ها و ترغیب به خرید مجدد با پیاده سازی سناریو های جذاب از جمله مزایای داشتن باشگاه مشتریان می باشد.
- تاسیس باشگاه مشتریان منجر به حفظ مشتریان شده و تاثیر مستقیمی در کاهش هزینه های تبلیغاتی خواهد گذاشت در واقع این نکته مهم در علم بازاریابی که هزینه ی جذب مشتری جدید ۶ تا ۱۱ برابر مشتریان فعلی برای مجموعه هزینه در بر خواهد داشت گواه بر این امر می باشد.
- شناخت بهتر مشتریان: در باشگاه مشتریان امکان سطح بندی و دسته بندی مشتری با توجه به میزان خرید و تعداد مراجعه وجود دارد که منجر به شناخت بهتر مشتری می شود.
- ارتباط و تعامل سازنده با مشتری:با تاسیس باشگاه مشتریان روابط بین مجموعه و مشتری بواسطه ی شناخت بهتر مجموعه از مشتری با داشتن اطلاعات خرید مشتری و همچنین ایجاد حس وفاداری در مشتری رشد خوبی پیدا می کند و منجر به دریافت پیشنهادات و انتقادات سازنده ای خواهد شد که در پوشش دهی نقاط ضعف و قوت تاثیر بسزائی خواهد داشت.
- امکان مدیریت رفتار مشتریان با توجه به کنترل خرید ها و تعداد مراجعات و میزان خرید ها ی آن ها شکل بهتری به خود می گیرد و برخورد و ایجاد انگیزه در مشتریان را می توان سیاست گذاری نمود.
- باشگاه مشتریان در بلند مدت مانند ابزار تبلیغاتی برای مجموعه کار می کند و اعضای باشگاه مبلغین مجموعه خواهند شد و حس رضایت خود را به دیگران انتقال می دهند.
- افزایش سهم بازار: وفاداری و حفظ مشتریان هدف اصلی در تاسیس باشگاه مشتریان می باشد که این مهم منجر به گرفتن سهم بیشتری از بازار خواهد شد.
- برگزاری جشنواره های فروش در باشگاه مشتریان راحتتر و با مدیریت بهتری شکل می گیرد و دلیل آن داشتن اطلاعات دقیق و درست از مشتریان می باشد.
- ترغیب به خرید و افزایش فروش: در باشگاه مشتریان امکان سطح بندی مشتریان در سطوح مختلف همانند طلائی، نقره و برنزی و امثال آن باعث می گردد تا مدیریت مجموعه با نگاه دقیقتری بتواند مشتریان سطوح پائین تر را با پیشنهادات ویژه در صعود به سطوح بالاتر ترغیب نماید و همچنین مشتریان سطوح بالائی را با پاداش های خاصی حفظ نموده و ارزش گذاری درستی انجام پذیرد که تمامی این عوامل بر افزایش فروش تاثیر خواهد داشت.
- تعامل با دیگر مجموعه های دارای باشگاه: در باشگاه مشتریان به واسطه ی اطلاعات دقیقی که از مشتریان دریافت شده میتوان پاداش خریداران را خرید از دیگر مجموعه ای در نظر گرفت و دادن اعتبار خرید امکان مصرف اعتبار را در یک مجموعه در قالب رفاهی و تفریحی و یا ... امکانپذیر نمود که این مهم قدرت انعطاف در مدیریت مشتریان را بالا خواهد برد.
۰۸ آبان ۰۰ ، ۱۳:۲۱