خلاصه علم بازریابی از زبان فلیپ کاتلر
دوشنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲ ب.ظ
فیلیپ کاتلر که بسیاری وی را به عنوان پدر بازاریابی مدرن میشناسند. کتاب مدیریت بازاریابی فیلیپ کاتلر به عنوان یکی از منابع اصلی آموزشی به چندین زبان ترجمه شده است و در رشته بازاریابی دانشگاههای مطرح جهان تدریس میشود.
١٥ جمله ای که از وی در ادامه مشاهده میکنید؛ شالوده نظرات او در صنعت بازاریابی را تشکیل می دهد که البته در تمامی کسب و کارهای روز جهان از جمله صنعت کسب و کارهای هرکا می تواند مورد استفاده قرار گیرد و مطالعه و دانستن آن خالی از لطف نیست:
- بازاریابی، مسابقهای است که خط پایان ندارد.
- بازاریابی، هنر پیدا کردن روشهای زیرکانه برای جا انداختن محصولاتتان نیست. بلکه هنر ایجاد ارزش واقعی و اصیل است.
- طی شصت سال اخیر، بازاریابی از نگاه محصول محور به نگاه مشتری محور، تغییر وضعیت داده است.
- یک شرکت خوب، میکوشد بهترین کالاها و خدمات را عرضه کند. یک شرکت عالی، در کنار عرضهی بهترین کالا و خدمات، میکوشد جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کند.
- بزرگترین اشتباه، نظریه پردازی قبل از گردآوری اطلاعات است.
- منظرهی اقتصادی امروز جهان، با دو نیروی اصلی شکل گرفته است: تکنولوژی و جهانیشدن.
- بازاریابی را میتوان در یک روز یاد گرفت. اما متاسفانه ماهر شدن در آن یک عمر زمان میخواهد.
- بهترین شکل تبلیغات قابل تصور، حرفهایی است که مشتریان راضی در مورد شما میزنند.
- فروشنده حرفهای، مشتری را در اولویت اول و محصول خودش را در اولویت دوم قرار میدهد.
- بهترین روشی که برای حفظ مشتریان سراغ دارم، این است که هر روز فکر کنید چگونه میتوانید با پولی کمتر از دیروز، چیزی بیشتر از دیروز به آنها بدهید.
- شرکتهای خوب، نیازهای بازار را تامین میکنند. شرکتهای برتر، بازار میسازند.
- بهترین شکل تبلیغات قابل تصور، حرفهایی است که مشتریان راضی در مورد شما میزنند.
- خیلی مهم است که انتخاب درست استراتژیک را به انتخابی که به سرعت سود میدهد، ترجیح دهیم.
- شرکتها بیشتر به هزینهی انجام دادن کارها فکر میکنند. آنها به هزینهای که به خاطر انجام ندادن کارها متحمل میشوند، توجه ندارند.
- سهم بازار را نخرید. فکر کنید که چگونه میتوانید سهم بازار را به دست بیاورید.
۰۲/۰۷/۱۰